ממליצים

שלום רב,

הנני אב לילדה בכיתה ו' בביתהספר "עמל" בכפר יונה, אשר נטלה חלק בקורס "חוק ומשפט" שהועבר ע"י הגב' מעיין גלנט.

ברצוני לציין כי קורס זה תרם רבות לבתי הן מבחינת הידע שנרכש והן מבחינת הערכים שנרכשו.

בסיום הקורס הוזמנתי, יחד עם יתר ההורים, למשפט ראווה. אציין כי משפטים כאלו מתנהלים בדרך כלל רק במסגרת סיום לימודי המשפטים.

המשפט נוהל ברמה גבוהה תוך הקפדה על כל הפרטים הנדרשים (שופטים, תובע, סניגור, עדים, סיכומים ואף הלבוש התואם) ונראה כי התלמידים הפיקו את המירב בקורס.

אני סבור כי קיום קורס זה בבתי הספר הינו דבר חשוב ויש בו כדי לתרום רבות לתלמידים.

לסיום- ברצוני לשבח את פועלה של הגב' גלנט אשר סייעה רבות להצלחת הקורס תוך השקעה רבה מצדה ועל כך מגיעות לה שלל הברכות והתשבחות.

בכבוד רב,

ניר אברמוב, עו"ד  – אבא של תלמידה בבית הספר "עמל" בכפר יונה                                                               

תוכנית קרב מפעילה בבית הספר בן-גוריון את תוכנית ההעשרה החברתית חוק ומשפט!

ילדי כיתות ה' לומדים בקצרה על מערכת המשפט, מהו סנגור, מהי עדות קבילה, איך מתנהל משפט, לפי מה השופטים מחלטים החלטות…
את הידע החדש הם מיישמים כמעט מייד, כאשר הם מנהלים משפט מבוים במשחקי תפקידים! המשפט נערך על נושאים משמעותיים לילדים מחיי היום-יום. נושאים ערכיים וטעונים מעולם המוחשי. בתחילה מחלקים תפקידים, התלמידים יוצקים להם תוכן ואת הסוף אין לדעת. הכל תלוי בכישרון עורכי הדין, מתן העדויות וכמובן ברחמנות השופטים…
הקסם המיוחד של משחק התפקידים טמון בחלוקה לא צפייה של התפקידים בין ילדי הכיתה.

עוד בתוכנית: מפגש עם נציגי החוק – שוטר, קצין מבחן,עורכי דין וחוקרי נוער. אך הדובדבן שבקצפת, ביקור בבית משפט וצפייה במשפט פלילי אמיתי!!!

אנחנו ההורים רואים בתוכנית סגירה של הרבה מעגלים וחינוך לערכים!
וכן, אנחנו יודעים שאת מה שמקבלים הילדים בתוכנית הם לא יקבלו בחוגים אחרים וברוך השם גם לא בבית…

נעם שמש הורה בביה"ס בן גוריון – גן יבנה

 שירי יקרה,

כמה דקות לפני שהשנה מסתיימת…

משנה לשנה התכנית המשותפת מתרחבת מתוך שותפות ומעורבות שלך בבית הספר.

השנה התכנית נבחרה לשתי שכבות כוון שתלמידי ה שהשנה הם תלמידי ו סרבו לוותר

ובקשו להמשיך. ההכרעה היתה בידם, קשה היה לסרב להתלהבות, הנאה, וציפייה לשיעור הבא. שפה חדשה ולקיחת אחריות בעקבות היכולת שלך לשים כל אחד בכל פעם בתפקיד שגרם לו לחשוב ולהבין איך מתקבלות החלטות? מהו שיקול דעת ומהי השגת גבול?

משפט מבוים החל מתכנון ועד ביצועכולל תכנון עד הפרטים הקטנים כולל לבוש הולם לסיטואציה.

מגוון הנושאים שהותאם לשגרת היום יום נבחר בחשיבה לטווח הארוך, תוך בחירת ערכים, מסר וכמובן לא מוותרים על חוויה.

מפגש עם אנשי מקצוע בקהילה , גרם לילדים מעבר להכיר להבין ולכבד שותפים שלמזלנו

לא פגשו אותם ונקווה שגם לא. אך הידיעה שיש למי לפנות ומתי פונים הוא מסר חשוב ומרגיע. באמנותם אנשי המקצוע שמכירים את תחום החיוך דאגו להקשיב וגם להרתיע.

התכנית בהחלט מעוררת כבוד ומסייעם במניעה בתחומים שונים.

שירי יקרה,

ההכרות שלך עם הילדים והקשר הובילו למפגש יוצא דופן עם הורה בתחום מעניין.

נדבת אותו לכל הכתות וספקת לילדים הכרות עם תחום אחר- תביעות אצבע.

חייבת להודות לך במיוחד על יום שיא אינטרנט וחוק. מסדרונות עמוסים בהורים שויתרו על יום עבודה ונדהמו:  "הבן שלי שופט? "    "הבת שלי סנגורית? "

תודה ענקית על היותך חלק מהצוות, על לקיחת אחריות מלאה ברמה מערכתית. על נכונות לעזור מעבר בלי לספור שעות או חיפוש אחר תגמול.

גם עבור הצוות, גם עבור הילדים את אחת ויחידה!!!

זוהרה דיסטלר מנהלת בית הספר בן גוריון

"ביום שישי התקיים המשפט – משפט מבויים בכיתה – בדלתיים סגורות – היה מ ד ה י ם !

התרגשנו ממש! אילן המנחה ואני לא האמנו למה שעינינו רואות ואוזנינו שומעות! לאורך

השבוע השקענו בסיום ההכנות – ההכנות הארגוניות והפדגוגיות ובהתאם ארגנו את הכיתה

כאולם בית משפט. חשוב לי לומר שהמשפט היה אמור להיות כשעתיים אולם עומק הדיון

והרצון לראות ולשמוע את הראיות גרמו לנו להקדיש את כל היום ל משפט – 4 שעות!

שאפו ענק ניתן לאילן המורה המדהים, אשר מנחה את התלמידים לאורך השנה, מלמד

ומשקיע. אילן שגם במהלך המשפט נתן טיפים והיה שם , כיוון, תמך ועזר לכל המתרגשים.

התלמידים הגיעו מוכנים אל המשפט, שלטו בחומרים, הביאו מצגות מושקעות (אותן לא

חשפו לפני) וההצגה הייתה מ ו ש ל מ ת !

תודה על האפשרות להשתמש בטכנולוגיה של המאה ה- 21 המאפשרת לנו עבודה בקבוצות,

ברמה כזו בבית הספר ובכיתה.

מחנכת כיתה ה' – בית הספר האזורי ע"ש פרופ' בנציון נתניהו

/ 5.

דילוג לתוכן